Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş este, în permanenţă, la dispoziţia comunităţii de afaceri prin comunicări directe, informări şi eliberări de acte în regim de urgenţă, când situaţia o impune. Deşi instituţia camerală a luat decizia ca, din 23 martie a.c., întregul personal să lucreze de la domiciliu, s-au luat măsuri care să conducă la buna desfăşurare a activității instituţiei şi care permit să răspundă prompt la solicitările membrilor şi publicului, în general.

Astfel, în contextul stării de urgență determinată de provocarea epidemiologică actuală, programul “Relaţii cu publicul” se derulează on-line şi telefonic. Toate solicitările către CCI Maramureş se vor trimite pe adresa de e-mai cci_mm@ccimm.ro, iar pentru alte detalii și informații, cei interesaţi de serviciile instituţiei camerale pot suna la următoarele numere de telefon:

Departament cursuri – 0739675279, 0770842678;

Registrul National de Publicitate Mobiliara / Certificate de origine – 0728216210, 0728233907;

Targuri si expozitii – 0733674898.

De asemenea, în această perioadă, Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş a comunicat constant cu companiile membre, solicitând acestora transmiterea de măsuri/propuneri ce trebuie luate de autorităţile centrale pentru diminuarea efectelor negative determinate de criza COVID-19.

La începutul acestei săptămâni, Camera de Comerț și Industrie Maramureș a făcut, totodată, un apel către instituțiile bancare pentru a realiza culoare separate la ghișee – pentru clienții persoane fizice, respectiv pentru clienții persoane juridice, acolo unde această măsură nu a fost încă luată. Apelul vine în urma mai multor semnale transmise instituției camerale de către companii care au sugerat că ar fi oportun ca operațiunile bancare să fie evidențiate separat la ghișee, cele pentru persoanele juridice fiind adesea mai ample, în funcție de interesele sau acțiunile economice pe care trebuie să le întreprindă persoana juridică.

ORDINUL PENTRU ACORDAREA CSU, PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL

Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş mai transmite comunităţii de business că Ordinul nr. 791/24.03.2020 al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 a fost publicat în Monitorul Oficial partea I, nr. 248/25.03.2020.  Potrivit Ordinului 791/2020, au fost realizate două tipuri de certificate ce vor fi acordate la cerere companiilor afectate de pandemie, de către Ministerul Economiei, energiei şi mediului de afaceri.

– Tip 1 Albastru – eliberat pentru solicitanţii care cer acordarea în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;

– Tip 2 Galben – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din ianuarie – februarie 2020.

Certificatele se utilizează în relaţiile cu instituţiile statului pentru obţinerea de facilităţi/măsuri de sprijin ori în relaţiile comerciale, în condiţiile legii. Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenţă. Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.