Expo ”Rivulus Dominarum”, de Sărbătoarea Castanelor
Camera de Comerț și Industrie Maramureș continuă înscrierile pentru expoziția de bunuri de larg consum ”Rivulus Dominarum”.
Evenimentul se va desfășura la Sala Sporturilor ”Lascăr Pană”, în perioada 23 – 25 septembrie, odată cu ediția a XXVIII-a a ”Sărbătorii Castanelor”, eveniment cultural de tradiție organizat de Municipiul Baia Mare.
”Rivulus Dominarum” va avea și anul acesta o notă internațională, la eveniment anunțându-și prezența agenți economici din Republica Moldova, Slovacia și Ungaria. Cea de-a XXVIII-a ediție ”Rivulus Dominarum” va include și Salonul ”Republica Moldova prezintă”, proiect sprijinit financiar de Consiliul Județean Maramureș.
Până în prezent, s-au înscris numeroși agenți economici din Republica Moldova care, după doi ani de restricții impuse de pandemia de COVID, și-au manifestat interesul de a reveni în Baia Mare pentru a-și promova produsele și serviciile în cadrul manifestării expoziționale. Peste 15.000 de vizitatori au trecut pragul expoziției în 2019, când a fost lansată și prima ediție a Salonului ”Republica Moldova prezintă”.
Agenții economici interesați să se înscrie la expoziție pot solicita informații la tel. 0733674898, 0262221510, e-mail: expo@ccimm.ro.
COOPERARE C.C.I. MM – C.C.I.R.M.: Acord semnat pentru Salonul ”Republica Moldova prezintă” (ediția a II-a)
Președintele Camerei de Comerț și Industrie Maramureș (C.C.I. MM), Florentin-Nicolae Tuș, și directorul economic al organizației camerale, Diana Cheța, au participat în 27 iulie a.c., la Chișinău, la Congresul V ordinar al Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (C.C.I.R.M).
În contextul bunelor relații parteneriale externe, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și-a reafirmat interesul de a continua parteneriatul cu organizația din Maramureș motiv pentru care în luna mai a transmis conducerii C.C.I. Maramureș invitația la congresul de la Chișinău. Evenimentul a inclus în programul activităților prezentarea raportului de activitate pentru perioada 2017 – 2022, alegerea conducerii Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și aprobarea programului de activitate pentru următorii 5 ani.
”Apreciem în mod particular cooperarea eficientă care a avut un caracter dinamic în ultima perioadă și a devenit un liant excelent pentru inițierea unor colaborări și proiecte de succes între reprezentanții mediului de afaceri din Republica Moldova și România”, au transmis oficialii Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
Cu prilejul delegației în Republica Moldova, președintele C.C.I.M.M., Florentin-Nicolae Tuș, împreună cu președintele reales al C.C.I.R.M., Sergiu Harea, au semnat Acordul de colaborare pentru organizarea, în Baia Mare, a celei de-a II-a ediții a Salonului ”Republica Moldova prezintă” în cadrul ”Rivulus Dominarum”, expoziție de bunuri de larg consum programată pentru 23 – 25 septembrie 2022. Salonul ”Republica Moldova prezintă” – ediția a II-a – va fi organizat cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Maramureș. Agenții economici interesați să participe la expoziția ”Rivulus Dominarum”, ce va avea loc la Sala Sporturilor ”Lascăr Pană” în perioada menționată, se pot înscrie la Camera de Comerț și Industrie Maramureș (date de contact; tel.: 0733674898, expo@ccimm.ro, https://www.ccimm.ro/targuri-si-expozitii/).
LEGEA NR. 227/2015: CCIR și Camerele Județene au transmis Guvernului României o serie de propuneri privind modificarea Codului Fiscal
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) împreună cu Camerele de Comerț și Industrie Județene au înaintat în 13 iulie prim-ministrului Guvernului României, dl. Nicolae Ciucă, o serie de propuneri față de proiectul de Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, avându-se în vedere impactul major al actului normativ asupra activității antreprenorilor români, climatului investițional și economiei naționale.
CCIR consideră ca imperativ necesară consultarea organizațiilor reprezentative ale mediului de business în marja modificării/completării Codului Fiscal, precum și realizarea unor analize de impact corespunzătoare pentru asigurarea unui climat favorabil dezvoltării afacerilor. Asemenea multor țări din occident și România se confruntă cu o criză severă a forței de muncă, în special a lucrătorilor calificați, iar acest aspect poate fi realizat doar prin măsuri care vizează, pe baza unor analize fundamentate, acordarea de facilități, redimensionarea impozitelor etc., astfel încât costurile cu forța de muncă în țara noastră să nu mai fie atât de ridicate, iar migrația forței de muncă să fie diminuată, dacă nu chiar eliminată.
Plecând de la aspectele argumentate, CCIR a înaintat Guvernului României o scrisoare conținând următoarele observații și propuneri în ceea ce privește proiectul de Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal:
- în contextul măsurilor de modificare a unor reglementări fiscale, trebuie continuate demersurile pentru creșterea colectării la bugetul de stat, astfel încât, pe termen mediu și lung, să nu mai fie necesară majorarea taxelor; în acest sens, susținem faptul că, în cursul acestui an, trebuie luate cu prioritate, toate măsurile de control care se impun din partea organelor fiscale, pentru o cât mai eficientă colectare a impozitelor și taxelor datorate de contribuabili și, în egală măsură, trebuie asigurată o creștere considerabilă a veniturilor la buget de stat prin combaterea evaziunii fiscale și intensificarea controalelor, în sectoarele de activitate cu cel mai mare risc.
- oferirea de facilități vizând scutirea de impozit a profitului investit și pentru investițiile în active utilizate în activitatea de producție și procesare, activele reprezentând retehnologizare, pentru stimularea contribuabililor de a dezvolta noi capacități de producție și de a le moderniza pe cele existente.
- reducerea plafonului veniturilor obținute în anul precedent, de la 1 milion de Euro la 500.000 Euro, pentru încadrarea unei companii în categoria microîntreprinderilor;
- în ceea ce privește măsura instituirii unei taxări de 1% din cifra de afaceri a microîntreprinderilor cu condiția ca acestea să aibă, obligatoriu, cel puțin un angajat cu normă întreagă, considerăm necesară o evaluare mai aprofundată, în condițiile în care pentru microîntreprinderile aflate la debut de activitate este dificil să se susțină o normă întreagă.
- referitor la propunerea de majorare a impozitului pe dividende de la 5% la 8%, care vizează descurajarea folosirii veniturilor din dividende pentru remunerarea angajaților, considerăm că, pentru a avea efecte benefice asupra mediului de business, o asemenea măsură ar trebui corelată cu diminuarea taxelor pe muncă, care sunt încă necompetitive în România;
- în privința propunerii de taxare a contractelor part-time la nivelul salariului minim, considerăm că este necesară reevaluarea oportunității implementării acestei măsuri și analiza impactului specific, întrucât aceasta ar putea determina o mai mare creștere a costurilor cu forța de muncă, în plină criză existentă pe această piață, la nivel național și european. Susținem, în același timp, necesitatea intensificării controalelor din partea Inspectoratelor teritoriale de muncă pe latura verificării cazurilor de „muncă la negru” și, implicit, combaterea acestui fenomen;
- în ceea ce privește restricționarea ca o persoană să nu poată fi asociat sau acționar care să dețină peste 25% din valoarea/numărul titlurilor de participare sau a dreptului de vot la mai mult de 3 persoane juridice române care să aplice sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor, considerăm această măsură ca fiind prea restrictivă și deopotrivă descurajantă pentru dezvoltarea inițiativelor antreprenoriale în România.
- considerăm justificată preocuparea legiuitorului delegat de a limita exploatarea abuzivă a regimului fiscal al microîntreprinderii, în cazul acelor contribuabili care, sub pretextul unei multitudini de denumiri și forme a contractelor de servicii încheiate cu microîntreprinderi, maschează în fapt o relație de dependență care mai degrabă ar fi trebuit să se constituie într-un contract de muncă/într-un raport de ordin salarial;
- în privința propunerii de modificare și completare a articolului 47, alineatul (3), considerăm că ar trebui exceptate societățile cu activitate de distribuitori (brokeri) de asigurări, de la punctul g), pentru a diferenția marile companii de asigurări și reasigurări de micii intermediari.[1] Potrivit statisticilor oficiale, în România funcționează peste 10 mii de microîntreprinderi în acest sector, acestea având peste 30 mii de angajați, iar peste 80% dintre aceste societăți își desfășoară activitatea în localități având sub 30.000 de locuitori. Prin urmare, propunem exceptarea acestor categorii de întreprinderi de la aplicarea noilor modificări fiscale, astfel încât acestea să își poată continua activitatea prin aplicarea regimului fiscal al microîntreprinderilor;
- vă rugăm să dispuneți și analiza impactului modificărilor propuse asupra întreprinderilor individuale (P.F.A., Î.I., A.F.), deoarece, în cazul acestora, contribuția la asigurările sociale practic se va dubla. Concret, aceasta înseamnă că acei mici antreprenori, care realizează venituri mai mari de 5.100 de lei pe lună vor plăti 20.000 de lei, în loc de 10.000 de lei pe an, cât plătesc în prezent, la asigurările sociale;
- Prin OUG nr.114/28.12.2018 au fost instituite facilități fiscale privind veniturile salariale ale angajaților din domeniul construcțiilor pentru o perioadă de 10 ani (2019-2029), dar, în prezent, după doar 3 ani și jumătate, se pune problema modificării acestei reglementări. Considerăm necesară reevaluarea măsurii propuse, întrucât în domeniul construcțiilor, contractele de lucrări au durate de execuție ce se întind de la mai multe luni, până la mai mulți ani, iar clauzele contractuale privind costurile lucrărilor și bugetarea prețurilor la licitații sunt ferme și, ca atare, nu pot fi modificate pe parcurs.
- vă rugăm, de asemenea, să dispuneți analiza impactului modificărilor propuse asupra sectorului transportului rutier de mărfuri și persoane; prin legislația în vigoare, nu sunt considerate a fi impozabile îndemnizația de delegare, cea de detașare, inclusiv îndemnizația specifică detașării transnaționale, sumele suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate, precum și orice sume de aceeași natură, cu condiția ca acestea să se încadreze în plafonul de 3 salarii de bază. Dacă s-ar introduce noile modificări propuse la art. 76, după alin. (4), există riscul ca organele fiscale cu atribuții de control să recalifice veniturile reprezentând îndemnizațiile mai sus menționate, ca fiind neimpozabile numai în limita a 33% din salariul de bază și nu în limita a 3 salarii de bază, ceea ce ar duce, din nou, la imprevizibilitatea fiscală cu care acest sector s-a confruntat până în luna martie 2022. Din aceste considerente, considerăm oportun ca, în cadrul variantei finale a proiectului de Ordonanță, acest paragraf să fie eliminat;
- sesizăm necesitatea reanalizării propunerii de majorare a limitelor minime ale cotelor de impozitare, atât pentru clădirile rezidențiale, cât și pentru cele nerezidențiale. Propunem realizarea unei analize de impact a diferențelor generate de modificarea propusă față de nivelurile actuale ale impozitelor pe clădiri și implementarea majorării propuse, ulterior, pornind de la calcule concrete și realiste;
- la categoria impozitelor indirecte, în ceea ce privește măsura propusă referitoare la aplicarea cotei reduse de TVA de 5% la achiziția de locuințe – la începutul anului a fost majorată valoarea maximă pentru care se poate aplica această cotă, de la 450.000 de lei la 700.000 de lei, iar în prezent se propune reducerea plafonului la 600.000 de lei. Față de aceste aspecte, propunem păstrarea în vigoare a plafonului actual, de 140.000 de euro, la care să se aplice TVA de 5%, pentru o singură locuință, per familie, măsură menită să echilibreze prețurile locuințelor construite și să încurajeze activitățile în domeniul construcțiilor civile, în România;
- în contextul propunerii creșterii cotei de TVA pentru serviciile turistice (de cazare, alimentație publică etc.), de la 5% la 9%, considerăm oportună evaluarea oportunității echilibrării cotei de TVA aplicată serviciilor prestate de agențiile de turism, care, în prezent, aplică o cotă de 19%. În prezent, agențiile de turism încasează de la turiști și plătesc prestatorilor de servicii din turism prețuri, respectiv tarife, la care se aplică o cotă redusă de TVA, dar sunt obligate să aplice cota de 19% la comisionul aplicat de acestea;
- în privința creșterii costurilor salariale cu zilierii, în special în agricultură, considerăm că este necesară o analiză mai aprofundată a situației acestora și propunem, pentru moment, renunțarea la modificările legislative specifice în discuție, cel puțin până la identificarea unor soluții și forme de colaborare care să fie benefice atât angajatorilor cât și angajaților.
Birou Comunicare Publică C.C.I.R.
RIVULUS DOMINARUM 2022: Expoziția de bunuri de larg consum organizată de Camera de Comerț și Industrie Maramureș revine la Sala Sporturilor
Camera de Comerț și Industrie Maramureș a demarat pregătirile pentru organizarea, în 23 – 25 septembrie a.c., a celei de-a XXVIII-a ediții a manifestării ”Rivulus Dominarum”. Este vorba despre expoziția de bunuri de larg consum pe care C.C.I. Maramureș o organizează odată cu Sărbătoarea Castanelor. Începând cu anul 2019, ”Rivulus Dominarum” s-a dezvoltat atât prin salonul ”Republica Moldova prezintă”, organizat în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și cu sprijinul Consiliului Județean Maramureș cât și prin prezența la stand a mai multor companii din Slovacia, Ungaria și Ucraina care au transformat manifestarea într-un eveniment internațional.
După o pauză de doi ani, impusă de măsurile restrictive determinate de pandemia de COVID-19, expoziția de bunuri de larg consum ”Rivulus Dominarum”, organizată de Camera de Comerț și Industrie Maramureș, revine la Sala Sporturilor ”Lascăr Pană” din Baia Mare în a doua parte a lunii septembrie, în același week-end în care va avea loc și Sărbătoarea Castanelor.
Florentin-Nicolae Tuș, președinte C.C.I. Maramureș: ”În această toamnă suntem cred că în măsură să organizăm într-un final ediția a XXVIII-a a expoziției ”Rivulus Dominarum”, o componentă integrată în sărbătoarea orașului – Sărbătoarea Castanelor care în acest an cred că va avea loc în ultimul week-end din septembrie, 23 – 25 septembrie.”
Cea de-a XXVIII-a ediție expo ”Rivulus Dominarum” va include și ediția a II-a a Salonului ”Republica Moldova prezintă”. Companii din țara vecină vor promova și vor expune spre vânzare la Sala Sporturilor din Baia Mare produse cu specific moldovenesc. Acest proiect va fi realizat cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Maramureș. În ședința ordinară din 24 iunie a.c., aleșii județeni au aprobat Proiectul de hotărâre privind participarea Judeţului Maramureş la realizarea în comun cu Camera de Comerț și Industrie Maramureș a celei de-a II-a ediţii a Salonului „Republica Moldova Prezintă” în cadrul Expoziției „Rivulus Dominarum” ediția a XXVIII-a.
Florentin-Nicolae Tuș, președinte C.C.I. Maramureș: ”În acest an, am găsit sprijinul și înțelegerea Consiliului Județean Maramureș, motiv pentru care mulțumesc președintelui Ionel Bogdan și am obținut o finanțare pentru a organiza în colaborare ediția a II-a a Salonului ”Republica Moldova prezintă”, respectiv aducerea unui număr de 30-40 de companii din Republica Moldova care să expună în cadrul unui Salon în expoziția Rivulus Dominarum”.
Companiile interesate să participe la cea de-a XXVIII-a ediție a expoziției ”Rivulus Dominarum” se pot înscrie la Camera de Comerț și Industrie Maramureș. Detalii suplimentare pot fi obținute la Direcția Servicii și Evenimente a organizației camerale, telefon: 0262-221510, 0733-674898, e-mail: expo@ccimm.ro, persoană de contact: Oana Dulf.
SEMINAR: START-UP NATION 2022
Stimați parteneri și colaboratori,
Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Asociația Întreprinzătorilor Maramureș vă invită să participați la o sesiune de informare a mediului de afaceri în cadrul căreia vor fi prezentate principalele scheme de finanțare de la bugetul de stat, cu accent pe programele:
- START-UP NATION 2022
MICROINDUSTRIALIZARE 2022 - BAIA MARE, 8 IUNIE 2022, ORA 11:00, LA CENTRUL DE INSTRUIRE ȘI MARKETING ”GHEORGHE MARCAȘ” AL CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE MARAMUREȘ (str. Aleea Expoziției, Nr. 5)
Sesiunea de informare adresată mediului de afaceri va fi susținută de Mircea MIHEȘTEAN, director executiv A.I.M.M.A.I.P.E. Cluj-Napoca.
În speranța că ne veți onora cu prezența, vă rugăm să ne confirmați participarea Dumneavoastră până în 07 iunie 2022, pe adresele de e-mail: cci_mm@ccimm.ro sau office@patronatmm.ro.
Vă așteptăm!
Camera de Comerț și Industrie Maramureș susține serviciul de colectare
Primăria Baia Mare contribuie și anul acesta la optimizarea și dezvoltarea serviciului de colectare selectivă a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) de care băimărenii beneficiază de mai bine de 10 ani.
Serviciul de colectare este unul permanent și se adresează cetățenilor, dar și firmelor și instituțiilor publice deopotrivă, fiind pus la dispoziție gratuit de către Primăria Baia Mare împreună cu operatorul de colectare TGP – The Green Project. Programări se pot face apelând numărul de call center 0756 036 205 sau completând formularul de comandă de pe https://thegreenproject.ro/comanda.
În plus, toți cei care doresc să se debaraseze responsabil de deșeurile electrice, au ocazia de a participa activ la o amplă campanie de colectare desfășurată în Municipiul Baia Mare în perioada 5 mai – 5 iunie 2022, marcând ZIUA MONDIALĂ A MEDIULUI, alături de marile orașe ale României, dar și alături de alte țări participante la World Environment Day 2022.
Evenimentul internațional găzduit anul acesta de Suedia are tematica #OnlyOneEarth și subliniază nevoia de a trăi sustenabil, în armonie cu natura, de a genera schimbări reale prin adoptarea de politici publice potrivite, dar și prin alegerile noastre de zi cu zi. #UnSingurPământ a fost motto-ul Conferinței de la Stockholm din 1972. După 50 de ani motto-ul este încă valabil – această planetă este singura noastră casă, ale cărei resurse limitate trebuie să fie protejeze de către noi toți. #OnlyOneEarth.” https://www.worldenvironmentday.global/
Campania de colectare este organizată de către Primăria Baia Mare, împreună cu operatorul de colectare TGP – The Green Project, Organizația Colectivă Eco Positive și partenerii locali: ADIGIDM Maramureș, Colegiul Tehnic “Anghel Saligny”, Garda de Mediu Maramureș, Agenția pentru Protecția Mediului Maramureș și Camera de Comerț și Industrie Maramureș.
Iată mai jos programul campaniei:
• În intervalul 5 mai – 5 iunie 2022, deșeurile electrice grele și voluminoase vor fi preluate gratuit de la domiciliu sau sediu de firmă / insituție pe baza unei programări la unul dintre următoarele numere de telefon:
o 0756 036 205
o 0720 811 640
o TelVerde 0800 444 800, apelabile de luni până sâmbătă, între orele 9-17
o Sau accesând http://thegreenproject.ro/comanda
• Sâmbătă, 4 iunie, între orele 10.00-15.00 cetățenii pot aduce aparatele electrice vechi, defecte și la unul din următoarele puncte de colectare deschise:
o În curtea Colegiului „Anghel Saligny”
o În parcul de la RFN
o Pe platoul de la Semilună
o Pe platoul din Piața Revoluției
o Complex Ferneziu
o Intersecția bdul. Republicii – str. Lupului
• Pentru toti cetățenii care vor răspunde apelulul nostru de a se debasara responsabil de deșeurilor electrice se va organiza și o tombolă cu premii constânt în electrocasnice noi. Premiile sunt: 1 x Frigider, 2 x Cafetieră, 2 x Bormașină, 2 x Fier de călcat, 2 x Prăjitor de pâine, 2 x Sandwich maker și sunt puse la dispoziție de către Organizația Colectivă Eco Positive.
• Luni, 6 iunie, în parcul de la RFN, începând cu ora 14:00, va avea loc Extragerea câștigătorilor!
Ce înseamnă DEEE?
Orice aparat electric, electronic sau electrocasnic, baterii portabile, corpuri de iluminat, care nu mai sunt utilizate, intră în categoria DEEE (deșeuri de echipamente electrice și electrocasnice) și trebuie reciclate. Practic colectăm și reciclăm aproape tot ce se bagă în priză sau funcționează cu baterii.
Nu știi ce să faci cu echipamentele electrice vechi sau defecte?
Noi te ajutăm să scapi de ele în mod corect și responsabil față de mediul înconjurător prin serviciul GRATUIT de preluare de la domiciliu / sediu firmă, asigurând manipularea echipamente de la ușa apartamentului / depozit firmă / instituție până la centrul de colectare.
Ai grijă de mediu și de orașul tău! Alege să respecți întreaga comunitate din care faci parte, legea și, mai ales, mediul înconjurător – colectează responsabil deșeurile electrice!
Pentru detalii și informații despre campanie vă invităm să luați legătura cu reprezentantul TGP – THE GREEN PROJECT Maramureș, Ana Iacob Solomeș, la numărul de telefon 0756 036 205 sau la email: office@thegreenproject.ro
Nu ezitați să răspândiți vestea pe rețelele de socializare cu tagul #OnlyOneEarth