Camera de Comerț și Industrie Maramureș, Curtea de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Baroul Maramureș organizează în 13 mai 2022, ora 11:00, la Centrul de Instruire și Marketing ”Gheorghe Marcaș” al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș (str. Aleea Expoziției, nr. 5) o conferință care va avea ca temă de dezbatere ARBITRAJUL COMERCIAL.
Invitatul special al acestei conferințe este prof. univ. dr. ȘTEFAN DEACONU, președintele Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, care va susține prelegerea ”Arbitrajul comercial și procedura în fața instanței arbitrale”.
”Avem convingerea că experiența Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României poate constitui un exemplu de bune practici în materia arbitrajului comercial pe care dorim să îl promovăm la nivel regional. Știm cu toții că litigiile comerciale sunt consumatoare de energie și resurse financiare pentru orice companie. Arbitrajul comercial oferă posibilitatea reducerii perioadei de soluționare a unui litigiu, reprezentând o alternativă viabilă și facilă la instanțele de judecată statale. Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României este o instituție cu tradiție, soluționând în ultimii 30 de ani numeroase dosare arbitrale de o complexitate deosebită. Are în componența sa peste 170 de arbitri români și străini recunoscuți la nivel național și internațional, iar din anul 2018 aplică noi Reguli arbitrale în acord cu cele mai bune practici europene și internaționale”, arată organizatorii.
Referitor la proiectul județean de asistență umanitară pentru Ucraina, Camera de Comerț și Industrie Maramureș adresează mulțumiri mediului de afaceri pentru atenția arătată apelului organizației cu privire la implicarea în acțiuni în vederea acordării de donații în sprijinul refugiaților și militarilor ucraineni. În continuare, Camera de Comerț și Industrie Maramureș face apel către companiile maramureșene de a sprijini și de a fi solidare cu Ucraina, țară care de peste 20 de zile se află sub asediul declanșat de Rusia.
Tocmai datorită escaladării conflictului din Ucraina și a impactului devastator pe care l-a determinat această stare de război, C.C.I. Maramureș consideră că este important să fie oferită, în continuare, asistență umanitară cetățenilor ucraineni. Organizația recomandă mediului de afaceri ca în măsura disponibilității, să se implice în acțiuni care vin în sprijinul copiilor și familiilor refugiate, a cetățenilor ucraineni și a militarilor care luptă pentru țara lor.
La finalul lunii februarie, Camera de Comerț și Industrie Maramureș s-a alăturat proiectului umanitar prin care județul nostru sprijină Ucraina prin donații pentru refugiații și militarii ucraineni. Organizația a răspuns afirmativ parteneriatului lansat de Consiliul Județean Maramureș prin care ONG-urile, autoritățile publice, societatea civilă și mediul de afaceri își consolidează colaborarea și, sub semnul solidarității, își unesc forțele pentru a veni în sprijinul semenilor din Ucraina amenințați de starea de război.
Sursa foto: www.facebook.com / Maramureșul alături de #Ucraina
OBLIGATIVITATEA ÎNSCRIERII ÎN SPAȚIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV)
Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă, începând cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central competent a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV).
Cine are obligația transmiterii documentelor prin intermediul SPV?
Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, spre exemplu S.R.L.; persoanele fizice care exercită o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent, în una din formele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, spre exemplu persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale. Textul de lege nu furnizează, însă, o listă a documentelor care trebuie depuse prin intermediul SPV, ci stabilește doar că vor fi comunicate prin această platformă toate cererile, înscrisurile sau documentele.
Agenția Națională de Administrare Fiscală recomandă contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 01 martie 2022.
Pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care anumite documente trebuie depuse într-un termen prstabilit, iar acestea sunt depus la organul fiscal central în format letric (pe hârtie) iar nu prin intermediul SPV, ANAF avertizează, sub forma unei “sancțiuni drastice” că înscrisurile nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță iar acest lucru ar putea duce la neîndeplinirea la timp a unor obligații sau pierderea unor facilități, chiar și aplicarea unor amenzi.
Ce trebuie menționat expres este faptul că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, iar unul dintre avantajele acestui spațiu virtual este că cei înrgistrați își pot verifica situația fiscală proprie dar pot solicita și anumite documente fiscale personale, precum Certificat de atestare fiscală, Adverință de venit, Fișă de evidență fiscală, Certificat de cazier fiscal, sesizări, petiții, reclamații, etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.
Persoanele fizice sau juridice care dețin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora.
Persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.
Pentru instrucțiuni și înregistrare în SPV accesați pagina ANAF
Un protocol de colaborare a fost încheiat între Camera de Comerț și Industrie Maramureș (președinte Florentin-Nicolae Tuș) și Societatea Comercială Parcuri Industriale Maramureș S.A. (director Radu Zoicaș), înființată prin Hotărâre a Consiliului Județean Maramureș.
Semnatarii protocolului urmăresc promovarea intereselor mediului de afaceri din Maramureș și atingerea obiectivelor comune pentru dezvoltarea județului Maramureș prin atragerea de investiții directe în economia locală. Alte obiective ale protocolului vizează creșterea numărului locurilor de muncă, crearea și dezvoltarea industriilor de înaltă tehnologie nepoluante; îmbunătățirea calității și creșterea competitivității produselor și serviciilor; stimularea exporturilor cu valoare adaugată mare; atragerea de fonduri nerambursabile din surse naționale și comunitare; desfășurarea de activități în concordanță cu obiectivele de dezvoltare locală și regională.
Potrivit protocolului, atât organizația camerală cât și Societatea Comercială Parcuri Industriale Maramureș S.A. vor susține și promova, în comun, interesele mediului de afaceri din Maramureș, atât la nivel județean, cât și la nivel național și internațional; vor organiza și vor promova activități comune, de interes pentru întreaga comunitate de afaceri din Maramureș și vor realiza, totodată, consultări periodice care să permită dezvoltarea relațiilor între C.C.I. Maramureș – Societatea Comercială Parcuri Industriale Maramureș S.A. și partenerii lor, în interesul valorificării eficiente și pe termen lung a colaborării.
Florentin-Nicolae Tuș, președinte C.C.I. Maramureș: ”Ne bucurăm că am pus azi bazele unui nou protocol de colaborare prin care putem să ne aducem aportul alături de noul nostru partener -Societatea Comercială Parcuri Industriale Maramureș S.A. la stimularea, susținerea economiei locale și la optimizarea activităților care pot contribui la dezvoltarea economică a județului Maramureș. Apreciem înființarea acestei societăți și susținerea Consiliului Județean Maramureș pentru demararea procedurilor de înființare a parcurilor industriale și a altor investiții care aduc șansa dezvoltării județului nostru. Camera de Comerț și Industrie Maramureș rămâne în continuare consecventă misiunii și viziunii sale de a se poziționa tot mai vizibil ca un agent al dezvoltării locale, prin diversificarea și îmbunătățirea continuă a calității serviciilor destinate mediului de afaceri și prin consolidarea colaborării instituționale interne și externe, iar prin rolul său, își va aduce aportul și la îndeplinirea obiectivelor prezentului protocol”.
Radu Zoicaș, director S.C. Parcuri Industriale Maramureș S.A., a vorbit despre importanța și impactul pe care îl vor avea parcurile industriale atât asupra economiei, cât și din punct de vedere social: ”Astăzi, prin semnarea protocolului de colaborare între Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Societatea Comercială Parcuri Industriale Maramureș S.A., facem un pas important pentru dezvoltarea Maramureșului și pentru îndeplinirea obiectivului nostru strategic, și anume construirea de parcuri industriale în județul Maramureș. Construirea de parcuri industriale în județul Maramureș este esențială. Astfel, contribuim direct la dezvoltarea integrată a județului și venim în sprijinul cetățenilor cu noi locuri de muncă, condiții de trai mai bune și posibilitatea dezvoltării la ei acasă. Doresc să mulțumesc domnului președinte al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, Florentin Tuș, și întregii echipe pentru deschiderea și sprijinul de care au dat dovadă în vederea încheierii acestui parteneriat. Am convingerea că vom avea o colaborare strânsă, benefică, prin care vom reuși să punem bazele construirii relațiilor de parteneriat între societatea Parcuri Industriale Maramureș S.A. – Camera de Comerț și Industrie Maramureș – și reprezentanți ai mediului de afaceri din județ.”
Protocolul a fost semnat azi la sediul Camerei de Comerț și Industrie Maramureș de Florentin Tuș și Radu Zoicaș
Ionel Bogdan, Facebook post – Am fost onorat să fiu astăzi alături de reprezentanții celor mai performante companii din Județul Maramureș, în cadrul evenimentului Topul Firmelor Maramureș, care premiază excelența în toate sectoarele economice – https://www.facebook.com/353527342806073/posts/668108444681293/
Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Baia Mare Value Centre organizează, în perioada 11 – 14 februarie 2022, în galeria centrului comercial, a XV-a ediție a expoziției ”Nunta de la A la Z”.
După aproape doi ani în care activitatea tuturor a fost complet bulversată de pandemia de COVID-19, agenții economici din industria nunților și evenimentelor sunt invitați de Camera de Comerț și Industrie Maramureș și partenerul organizației – Baia Mare Value Centre – să își promoveze oferta de produse și servicii dedicate viitorilor miri în cadrul expoziției NUNTA DE LA A LA Z, eveniment care susține această industrie de aproape 15 ani. În cadrul centrului comercial vor fi respectate toate măsurile și regulile impuse de lege la acea dată în scopul prevenirii contaminării publicului larg cu noul coronavirus SARS-CoV-2.
Înscrierile se înregistrează la Camera de Comerț și Industrie Maramureș, Bd. Unirii, nr. 16, Baia Mare, pe e-mail: expo@ccimm.ro sau telefonic la 0733.674898 sau 0262.221510.
Gestionează consimțământul
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitiv. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne va permite să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțământul sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu solicitat în mod explicit de către abonat sau utilizator, sau în scopul exclusiv de a efectua transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scopul legitim de stocare a preferințelor care nu sunt solicitate de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.