

SEMINAR: START-UP NATION 2022
Stimați parteneri și colaboratori,
Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Asociația Întreprinzătorilor Maramureș vă invită să participați la o sesiune de informare a mediului de afaceri în cadrul căreia vor fi prezentate principalele scheme de finanțare de la bugetul de stat, cu accent pe programele:
- START-UP NATION 2022
MICROINDUSTRIALIZARE 2022 - BAIA MARE, 8 IUNIE 2022, ORA 11:00, LA CENTRUL DE INSTRUIRE ȘI MARKETING ”GHEORGHE MARCAȘ” AL CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE MARAMUREȘ (str. Aleea Expoziției, Nr. 5)
Sesiunea de informare adresată mediului de afaceri va fi susținută de Mircea MIHEȘTEAN, director executiv A.I.M.M.A.I.P.E. Cluj-Napoca.
În speranța că ne veți onora cu prezența, vă rugăm să ne confirmați participarea Dumneavoastră până în 07 iunie 2022, pe adresele de e-mail: cci_mm@ccimm.ro sau office@patronatmm.ro.
Vă așteptăm!

Camera de Comerț și Industrie Maramureș susține serviciul de colectare
Primăria Baia Mare contribuie și anul acesta la optimizarea și dezvoltarea serviciului de colectare selectivă a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) de care băimărenii beneficiază de mai bine de 10 ani.
Serviciul de colectare este unul permanent și se adresează cetățenilor, dar și firmelor și instituțiilor publice deopotrivă, fiind pus la dispoziție gratuit de către Primăria Baia Mare împreună cu operatorul de colectare TGP – The Green Project. Programări se pot face apelând numărul de call center 0756 036 205 sau completând formularul de comandă de pe https://thegreenproject.ro/comanda.
În plus, toți cei care doresc să se debaraseze responsabil de deșeurile electrice, au ocazia de a participa activ la o amplă campanie de colectare desfășurată în Municipiul Baia Mare în perioada 5 mai – 5 iunie 2022, marcând ZIUA MONDIALĂ A MEDIULUI, alături de marile orașe ale României, dar și alături de alte țări participante la World Environment Day 2022.
Evenimentul internațional găzduit anul acesta de Suedia are tematica #OnlyOneEarth și subliniază nevoia de a trăi sustenabil, în armonie cu natura, de a genera schimbări reale prin adoptarea de politici publice potrivite, dar și prin alegerile noastre de zi cu zi. #UnSingurPământ a fost motto-ul Conferinței de la Stockholm din 1972. După 50 de ani motto-ul este încă valabil – această planetă este singura noastră casă, ale cărei resurse limitate trebuie să fie protejeze de către noi toți. #OnlyOneEarth.” https://www.worldenvironmentday.global/
Campania de colectare este organizată de către Primăria Baia Mare, împreună cu operatorul de colectare TGP – The Green Project, Organizația Colectivă Eco Positive și partenerii locali: ADIGIDM Maramureș, Colegiul Tehnic “Anghel Saligny”, Garda de Mediu Maramureș, Agenția pentru Protecția Mediului Maramureș și Camera de Comerț și Industrie Maramureș.
Iată mai jos programul campaniei:
• În intervalul 5 mai – 5 iunie 2022, deșeurile electrice grele și voluminoase vor fi preluate gratuit de la domiciliu sau sediu de firmă / insituție pe baza unei programări la unul dintre următoarele numere de telefon:
o 0756 036 205
o 0720 811 640
o TelVerde 0800 444 800, apelabile de luni până sâmbătă, între orele 9-17
o Sau accesând http://thegreenproject.ro/comanda
• Sâmbătă, 4 iunie, între orele 10.00-15.00 cetățenii pot aduce aparatele electrice vechi, defecte și la unul din următoarele puncte de colectare deschise:
o În curtea Colegiului „Anghel Saligny”
o În parcul de la RFN
o Pe platoul de la Semilună
o Pe platoul din Piața Revoluției
o Complex Ferneziu
o Intersecția bdul. Republicii – str. Lupului
• Pentru toti cetățenii care vor răspunde apelulul nostru de a se debasara responsabil de deșeurilor electrice se va organiza și o tombolă cu premii constânt în electrocasnice noi. Premiile sunt: 1 x Frigider, 2 x Cafetieră, 2 x Bormașină, 2 x Fier de călcat, 2 x Prăjitor de pâine, 2 x Sandwich maker și sunt puse la dispoziție de către Organizația Colectivă Eco Positive.
• Luni, 6 iunie, în parcul de la RFN, începând cu ora 14:00, va avea loc Extragerea câștigătorilor!
Ce înseamnă DEEE?
Orice aparat electric, electronic sau electrocasnic, baterii portabile, corpuri de iluminat, care nu mai sunt utilizate, intră în categoria DEEE (deșeuri de echipamente electrice și electrocasnice) și trebuie reciclate. Practic colectăm și reciclăm aproape tot ce se bagă în priză sau funcționează cu baterii.
Nu știi ce să faci cu echipamentele electrice vechi sau defecte?
Noi te ajutăm să scapi de ele în mod corect și responsabil față de mediul înconjurător prin serviciul GRATUIT de preluare de la domiciliu / sediu firmă, asigurând manipularea echipamente de la ușa apartamentului / depozit firmă / instituție până la centrul de colectare.
Ai grijă de mediu și de orașul tău! Alege să respecți întreaga comunitate din care faci parte, legea și, mai ales, mediul înconjurător – colectează responsabil deșeurile electrice!
Pentru detalii și informații despre campanie vă invităm să luați legătura cu reprezentantul TGP – THE GREEN PROJECT Maramureș, Ana Iacob Solomeș, la numărul de telefon 0756 036 205 sau la email: office@thegreenproject.ro
Nu ezitați să răspândiți vestea pe rețelele de socializare cu tagul #OnlyOneEarth

CONFERINȚĂ: Arbitrajul comercial
Camera de Comerț și Industrie Maramureș, Curtea de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Baroul Maramureș organizează în 13 mai 2022, ora 11:00, la Centrul de Instruire și Marketing ”Gheorghe Marcaș” al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș (str. Aleea Expoziției, nr. 5) o conferință care va avea ca temă de dezbatere ARBITRAJUL COMERCIAL.
Invitatul special al acestei conferințe este prof. univ. dr. ȘTEFAN DEACONU, președintele Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, care va susține prelegerea ”Arbitrajul comercial și procedura în fața instanței arbitrale”.
”Avem convingerea că experiența Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României poate constitui un exemplu de bune practici în materia arbitrajului comercial pe care dorim să îl promovăm la nivel regional. Știm cu toții că litigiile comerciale sunt consumatoare de energie și resurse financiare pentru orice companie. Arbitrajul comercial oferă posibilitatea reducerii perioadei de soluționare a unui litigiu, reprezentând o alternativă viabilă și facilă la instanțele de judecată statale. Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României este o instituție cu tradiție, soluționând în ultimii 30 de ani numeroase dosare arbitrale de o complexitate deosebită. Are în componența sa peste 170 de arbitri români și străini recunoscuți la nivel național și internațional, iar din anul 2018 aplică noi Reguli arbitrale în acord cu cele mai bune practici europene și internaționale”, arată organizatorii.

Facem apel, în continuare, de a fi solidari cu Ucraina
Referitor la proiectul județean de asistență umanitară pentru Ucraina, Camera de Comerț și Industrie Maramureș adresează mulțumiri mediului de afaceri pentru atenția arătată apelului organizației cu privire la implicarea în acțiuni în vederea acordării de donații în sprijinul refugiaților și militarilor ucraineni. În continuare, Camera de Comerț și Industrie Maramureș face apel către companiile maramureșene de a sprijini și de a fi solidare cu Ucraina, țară care de peste 20 de zile se află sub asediul declanșat de Rusia.
Tocmai datorită escaladării conflictului din Ucraina și a impactului devastator pe care l-a determinat această stare de război, C.C.I. Maramureș consideră că este important să fie oferită, în continuare, asistență umanitară cetățenilor ucraineni. Organizația recomandă mediului de afaceri ca în măsura disponibilității, să se implice în acțiuni care vin în sprijinul copiilor și familiilor refugiate, a cetățenilor ucraineni și a militarilor care luptă pentru țara lor.
La finalul lunii februarie, Camera de Comerț și Industrie Maramureș s-a alăturat proiectului umanitar prin care județul nostru sprijină Ucraina prin donații pentru refugiații și militarii ucraineni. Organizația a răspuns afirmativ parteneriatului lansat de Consiliul Județean Maramureș prin care ONG-urile, autoritățile publice, societatea civilă și mediul de afaceri își consolidează colaborarea și, sub semnul solidarității, își unesc forțele pentru a veni în sprijinul semenilor din Ucraina amenințați de starea de război.
Sursa foto: www.facebook.com / Maramureșul alături de #Ucraina

Obligativitate SPV de la 1 martie 2022
OBLIGATIVITATEA ÎNSCRIERII ÎN SPAȚIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV)
Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă, începând cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central competent a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV).
Cine are obligația transmiterii documentelor prin intermediul SPV?
Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, spre exemplu S.R.L.; persoanele fizice care exercită o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent, în una din formele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, spre exemplu persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale. Textul de lege nu furnizează, însă, o listă a documentelor care trebuie depuse prin intermediul SPV, ci stabilește doar că vor fi comunicate prin această platformă toate cererile, înscrisurile sau documentele.
Agenția Națională de Administrare Fiscală recomandă contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 01 martie 2022.
Pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care anumite documente trebuie depuse într-un termen prstabilit, iar acestea sunt depus la organul fiscal central în format letric (pe hârtie) iar nu prin intermediul SPV, ANAF avertizează, sub forma unei “sancțiuni drastice” că înscrisurile nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță iar acest lucru ar putea duce la neîndeplinirea la timp a unor obligații sau pierderea unor facilități, chiar și aplicarea unor amenzi.
Ce trebuie menționat expres este faptul că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, iar unul dintre avantajele acestui spațiu virtual este că cei înrgistrați își pot verifica situația fiscală proprie dar pot solicita și anumite documente fiscale personale, precum Certificat de atestare fiscală, Adverință de venit, Fișă de evidență fiscală, Certificat de cazier fiscal, sesizări, petiții, reclamații, etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.
Persoanele fizice sau juridice care dețin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora.
Persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.
Pentru instrucțiuni și înregistrare în SPV accesați pagina ANAF